Hindiston tijorat uchuvchilar uyushmasi (ICPA) 12 iyun kuni Ahmadobod shahri uzra halokatga uchragan Air India kompaniyasining Boeing 787 Dreamliner samolyoti ekipajini himoya qilib, uchuvchilarning halokatdagi aybi haqida erta xulosa chiqarishdan, shuningdek, ulardan birining o‘z joniga qasd qilishi mumkinligi haqidagi taxminlardan tiyilishga chaqirdi.
Bu haqda assosiasiya bayonotida aytiladi.
Tashkilot samolyotni boshqargan uchuvchilar o‘z vazifalarini o‘ta og‘ir sharoitlarda bajarayotganini ta’kidladi. "Biz ommaviy axborot vositalari va sharhlovchilarni vazminlik, hamdardlik va tegishli jarayonga hurmat ko‘rsatishga chaqiramiz. Air India reysi ekipaji og‘ir sharoitlarda o‘z mashg‘ulotlari va majburiyatlariga muvofiq professional tarzda harakat qildi. Ular farazga asoslangan tuhmatga emas, hurmatga loyiqdir", - dedi assosiasiya halokatga uchraganiga oid dastlabki hisobot e’lon qilinganidan keyin va OAVda uchuvchining barcha yoki beparvoligi haqida. ICPA ularga qo‘yilgan ayblovlarni rad etdi va ularni "asossiz, xavfli va erta" deb atadi.
Tashkilot uchuvchilar muntazam ravishda qattiq psixologik va professional tekshiruvdan o‘tishini ta’kidlab, halokat yuzasidan tergovning yakuniy natijalarini kutishga chaqirdi.
Eslatib o‘tamiz, 12 iyul kuni Hindiston havo hodisalarini tekshirish byurosi (AAIB) Ahmadobod yaqinida Boeing halokati bo‘yicha dastlabki hisobotni e’lon qilgan edi. Unda aytilishicha, samolyotning ikkala dvigatelining yonilg‘i o‘tkazgichlari o‘chirilgan. Kokpitdagi suhbatlar yozuvlarida uchuvchilardan biri ikkinchisidan: "Nega dvigatellarni o‘chirdingiz?" Bunga u javob oldi: "Men buni qilmaganman". Samolyotni 8,2 ming soat parvoz tajribasiga ega 60 yoshli uchuvchi Sumit Sabgarval va 1,1 ming soat parvoz vaqtiga ega 26 yoshli Klayv Kunder boshqargan.