Shanxay xalqaro tadqiqotlar universiteti olimlari yaqin do‘stlar nafaqat o‘xshash fikr yuritishlari, balki miya faoliyatini tom ma’noda sinxronlashtirishini aniqladilar.
Uzoq muddatli tajribalarda 175 kishi ishtirok etdi, yana 47 nafar ko‘ngilli neyroimagingdan o‘tkazildi. Tadqiqotchilar ishtirokchilardan mahsulotlar va reklamalarni baholashni so‘rashdi va do‘stlar juda o‘xshash baho berishlarini payqashdi, begonalarning fikrlari esa sezilarli darajada farq qiladi. Bundan tashqari, do‘stlik mustahkamlangani sayin, baholashlardagi o‘xshashlik yanada ortdi.
Miya skanerlashi shuni ko‘rsatdiki, do‘stlar ob’ektlarni idrok etish, e’tibor, xotira, ijtimoiy baholash va mukofotlash tizimi bilan bog‘liq sohalardagi faoliyatni sinxronlashtiradi. Boshqacha qilib aytganda, do‘stlarning miyasi reklama va mahsulotlarga deyarli bir xil munosabatda bo‘ldi.
Qizig‘i shundaki, neyroimaging ma’lumotlari nafaqat odamning mahsulot sotib olish niyatini, balki uning do‘stining niyatlarini ham bashorat qilishi mumkin edi. Mualliflarning ta’kidlashicha, yaqin munosabatlar dunyoni idrok etish va tanlov qilishning o‘xshash usullarini shakllantiradi, bu, masalan, marketing va xulq-atvor tadqiqotlarida e’tiborga olinishi kerak.