2025 йил 1 сентябрдан бошлаб Россияда «Instagram» ва «Facebook» каби Meta компаниясига тегишли платформаларда исталган кўринишдаги реклама жойлаштириш қонуний равишда тақиқланади. Бу ҳақда Россия президенти томонидан имзоланган янги қонунда батафсил белгиланган.
Ушбу ўзгариш Россия ҳукумати томонидан Meta’нинг фаолиятини экстремистик деб тан олганидан кейин амалга оширилмоқда. Энди нафақат корхоналар, балки оддий фойдаланувчилар ҳам реклама контенти учун жавобгарликка тортилиши мумкин. Ҳаттоки эски публикациялар учун ҳам.
Кимларга қандай жаза қўлланади?
Янги қонунда Instagram’да реклама жойлаштирганларга:
Жазо чоралари пуллик постлар, бартер асосидаги реклама, промо-кодлар, хизматлар таклифи ва бошқа турдаги тижорат контентини ўз ичига олади. Шунингдек, натив реклама ва маҳсулот кўрсатиш орқали сотувни рағбатлантириш ҳаракатлари ҳам реклама сифатида баҳоланади.
Қайси тоифалар таъсирга учрайди?
Ушбу чекловдан энг кўп зарар кўрувчилар:
Қонун фақат 1 сентябрдан кейин жойлаштирилган рекламаларга татбиқ этилади. Олдин жойланган постлар учун жарима белгиланмайди.