TikTok kompaniyasi Oracle, Silver Lake va MGX kabi uchta yirik investor bilan TikTok US deb nomlangan yangi qo‘shma korxona yaratish bo‘yicha shartnomalar imzoladi, deb xabar beradi Euronews.
Bu kelishuv mashhur qisqa videolarni ko‘rishga mo‘ljallangan ilova uchun muhim bosqichdir. TikTok hozirda AQShda 170 milliondan ortiq odam tomonidan muntazam ravishda foydalaniladi. Uzoq davom etgan nizo 2020 yil avgust oyida boshlangan.
Ichki eslatmada kelishuv 22 yanvargacha to‘liq yakunlanishi kerakligi aytilgan. Ma’lumot The Associated Press tomonidan olingan. Eslatmada kompaniya bosh direktori Shou Zi Chu xodimlarga ByteDance va TikTok konsorsiumi bilan majburiy shartnomalar imzolaganini tasdiqladi.
— Fursatdan foydalanib, sizning mehnatingiz va fidoyiligingiz uchun sizga minnatdorchilik bildirmoqchiman. Sizning sa’y-harakatlaringiz tufayli biz eng yuqori darajada ishlayapmiz va TikTok AQShda ham, butun dunyoda ham o‘sishda va rivojlanishda davom etmoqda. Ushbu kelishuvlar doirasida biz foydalanuvchilarimiz, ijodkorlarimiz, biznesimiz va global TikTok hamjamiyati uchun maqsadlarga erishishga e’tibor qaratishda davom etishimiz kerak, - deb yozgan Chu rasmiy eslatmada.
Yangi TikTok US qo‘shma korxonasining yarmi bir guruh investorlarga tegishli bo‘ladi. Ular orasida Oracle, Silver Lake va Amirliklarning MGX investisiya kompaniyasi bor. Ushbu investorlarning har biri 15 foiz ulushga ega bo‘ladi. Yangi ilovaning 19,9 foizi ByteDance kompaniyasining o‘ziga, yana 30,1 foizi esa ByteDance kompaniyasining hozirgi investorlari bilan bog‘liq shaxslarga tegishli bo‘ladi.
Rasmiy eslatmada boshqa investorlar kimligi aniq ko‘rsatilmagan. TikTok va Oq uy bu masala bo‘yicha izoh berishdan bosh tortdi.
Memorandumga ko‘ra, Amerika kompaniyasi yetti kishidan iborat yangi direktorlar kengashini tuzadi. Kengashdagi o‘rinlarning aksariyati AQSh fuqarolariga tegishli bo‘ladi. Bundan tashqari, kompaniyaning ishi amerikaliklarning ma’lumotlarini himoya qilish va AQSh milliy xavfsizligiga qaratilgan talablarga bo‘ysunadi.
Amerikalik foydalanuvchilarning ma’lumotlari Oracle tomonidan boshqariladigan mahalliy tizimda saqlanadi.
Shu bilan birga, AQShdagi foydalanuvchilar o‘zlarining "hozirgi tajribasidan" foydalanishda va reklama beruvchilar global auditoriyaga xizmat ko‘rsatishda davom etadilar.
TikTok algoritmi ham amerikalik foydalanuvchilarning ma’lumotlari asosida qayta o‘qitiladi, bu esa kontentga tashqi ta’sir ko‘rsatmasligini ta’minlaydi.
Bundan tashqari, Amerika kompaniyasi mamlakatda kontentni moderasiya qilish va siyosatga muvofiqlikni monitoring qilish bilan shug‘ullanadi.