Ryugen orolining shimolida Panama bayrog‘i ostidagi Eventin tankeri bortida 99 ming tonna neft bilan Boltiq dengizida suzmoqda. Kema 6 yanvar kuni Rossiyaning Ust-Luga portida neft ortgan va Misrning Port-Said shahriga yo‘l olgan. Tanker Rossiyaning soya flotining bir qismi bo‘lib, sanktsiyalarni chetlab o‘tish uchun Rossiya neftini tashish uchun foydalanilgan eski kemalar tarmog‘iga kiradi. Ayrim ma’lumotlarga ko‘ra, tankerga Rossiya harbiy kemasi hamrohlik qilgan.
Vladimir Putinning soya flotida 600 ga yaqin kema bor, ularning uchdan bir qismi Rossiya davlat kompaniyasi Sovcomflotga tegishli. Qolgan kemalar Panama, Liberiya va Gabon kabi davlatlar bayroqlari ostida ro‘yxatga olingani sababli ularni kuzatish qiyin. Ushbu tankerlarning ko‘pchiligi 15 yoshdan oshgan, mulkchilik tuzilmalari noaniq va ko‘pincha sug‘urtalanmagan. Yevropa Ittifoqi, o‘z navbatida, bunday kemalarga nisbatan qo‘shimcha sanksiyalar joriy etish masalasini ko‘rib chiqmoqda, biroq hozircha bu borada qaror qabul qilinmagan.
Neftning kelib chiqishini yashirish uchun Rossiya murakkab sxemalardan foydalanadi. Ular orasida neftni ochiq dengizda tashish, kemalar egalarining doimiy o‘zgarishi va sanktsiyalarni chetlab o‘tish uchun kemalar turli mamlakatlar yurisdiktsiyasi ostiga tushganda "bayroq sakrash" deb ataladi.
Mutaxassislarning ogohlantirishicha, eski kemalar, ayniqsa, Boltiq dengizida atrof-muhit uchun katta xavf tug‘diradi. Greenpeace Meklenburg ko‘rfazidagi Kadet kanali hududida potentsial xavf mavjudligini ta’kidlaydi, bu erda avariya yuz bergan taqdirda keng ko‘lamli ekologik falokat yuz berishi mumkin. Soya flotidagi kemalarning aksariyatida sug‘urta yo‘q, shuning uchun baxtsiz hodisa yuz berganda, xarajatlar qirg‘oq mamlakatlariga tushadi.