Porsche dunyodagi eng mashhur avtomobil brendlaridan biridir. Kompaniyaning avtomobillari narxining bir muncha qismini tashkil qiladi, lekin hatto mashinalarga unchalik qiziqmaganlar ham Porsche haqida eshitgan. Brendning timsoli siluetlari zamonaviy madaniyatning shunday ajralmas qismiga aylandiki, Porsche ma’lum darajada maqom, boylik va yaxshi did ramziga aylandi.
Bu haqda mentoday.ru sayti xabar bermoqda.
Biroq, kompaniyaning ishi qizg‘ish emas. Brendning avtomobillari faqat badavlat kishilar uchun hamyonbop bo‘lsa-da, Porschening o‘zi endi faqat o‘rtacha daromad ko‘rmoqda. Ma’lum qilinishicha, kompaniyaning sof foydasi 99 foizga, ya’ni 4 milliard yevrodan 40 million yevroga tushib ketgan.
Go‘yo kompaniya zudlik bilan o‘z biznes yondashuvini o‘zgartirishi kerak, va egalari afsonaviy brend uchun so‘ralgan narxni uch baravar to‘lashga tayyor Xitoy kompaniyalarini qidirmoqda. Ammo bunday bo‘layotgani yo‘q, chunki Porsche rahbariyati daromadning pasayishiga tayyor edi.
Kompaniya bu pasayishni bir qancha omillar bilan izohlamoqda: mahsulot qatorining qayta tuzilishi, Xitoy bozoridagi qiyin vaziyat va elektromobillarga e’tibor qaratish bilan bog‘liq "bir martalik effektlar". Tariflar ham muhim rol o‘ynadi - bu yilning o‘zida ular Porsche taxminan 700 million yevroga tushadi.
Bundan tashqari, barcha moliyaviy ko‘rsatkichlar unchalik keskin pasaymaydi. Porsche avtomobil biznesidan tushgan sof pul oqimi 1,24 milliard yevrodan 1,34 milliard yevrogacha oshganini ta’kidladi. Kompaniya vakillarining so‘zlariga ko‘ra, bu “o‘z faoliyatining barqarorligini ko‘rsatadi va Porsche qiyin sharoitlarda ham ishonchliligicha qolayotganini ko‘rsatadi”.
Shunga qaramay, aniq narsani inkor etib bo‘lmaydi: foydaning bunday pasayishi jiddiy muammolarning natijasidir. Ularga tayyor bo‘lish mumkin bo‘lsa-da, qiyin paytlarga tayyor bo‘lish kompaniyada ularni engish uchun resurslar va qarashlarga ega ekanligini anglatmaydi. Eng yomoni, reja mavjud bo‘lsa ham, u amalga oshishi aniq emas.
Shuni ham ta’kidlash kerakki, Porsche qiyinchiliklarga duch kelgan yolg‘iz kompaniya emas. Umuman olganda, butun Yevropa avtomobil sanoati yaxshi ishlamayapti. Yevropa kompaniyalari bozorda hukmronlik qilgan shon-sharaf kunlar allaqachon o‘tib ketdi. Hatto o‘zlarining ichki bozorida ham Yevropa Ittifoqi, Germaniya va boshqa Yevropa brendlari kurashmoqda. Xitoylik ishlab chiqaruvchilar ularga sezilarli darajada arzonroq va ko‘proq funksiyalarga boy avtomobillarni taklif qilib, ularga nafas olish imkoniyatini ham bermayapti.
Ayni paytda, Yevropa Ittifoqidagi iqtisodiy sharoitlar samarali operasiyalarga to‘sqinlik qilmoqda, ko‘plab avtomobil brendlarini bir vaqtning o‘zida ishlab chiqarishni Xitoyga ko‘chirishga va qattiq bozorda raqobatlashishga majbur qilmoqda. Bularning barchasi katta xarajatlarni talab qiladi, bu rentabellikda namoyon bo‘ladi.