Germaniyada avtomobil sanoatida inqiroz boshlandi: Essendagi CAT Automobillogistik logistika saytida olti mingga yaqin yangi avtomobillar to‘planib, xaridor topa olmadi. Ular orasida qimmatbaho Volkswagen va Audi modellari, shuningdek, elektromobillar bor.
Transfer punktidagi avtomobillarning narxi kamida 300 million yevroga baholanmoqda. Xodimlarning so‘zlariga ko‘ra, dastgohlar olti oydan, ba’zilari esa bir yildan ko‘proq vaqt davomida ishlamay qolgan.
«Men bu yerda o‘n yildan ortiq ishlagan bo‘lsam ham, hech qachon bunaqa narsaga duch kelmaganman. Avtomobillar faqat yetkazib beriladi, lekin ular bilan deyarli hech kim ketmaydi», dedi Bild nashriga ishchilardan biri.
U inqiroz sababi sifatida avtomobil narxining yuqoriligini va elektromobillar uchun infratuzilma muammolarini ko‘rsatadi.
«Odamlar elektromobil uchun bunday pul to‘lashga tayyor emas, zaryadlash stansiyalarining rivojlanishi va sayohat oralig‘ining cheklanganligi xaridorlarni to‘xtatmoqda», dedi logistika saytining xodimi.
Mutaxassislar Germaniyada yangi avtomobillarga talab pasayishda davom etayotganini tasdiqlaydi.
Sotishning zaifligi avtomobil ishlab chiqaruvchilarga salbiy ta’sir ko‘rsatmoqda. Ford kabi kompaniyalar ish vaqtini qisqartirishga va xodimlarni ishdan bo‘shatishga majbur. Biroq, talabning pasayishi xaridorlarning qo‘lida o‘ynashi mumkin: ishlab chiqaruvchilar eskirgan modellardan xalos bo‘lish uchun katta chegirmalarni taklif qila boshlaydilar.
Avtomobil eksperti Frank Shvop ta’kidlaganidek, yil oxirigacha avtomobil ishlab chiqaruvchilari o‘zlarining savdo ko‘rsatkichlarini yaxshilashga harakat qilishadi, bu esa yanada katta chegirmalarga olib keladi. Shunga qaramay, uning so‘zlariga ko‘ra, inqiroz chuqurlashishda davom etmoqda va talabning pasayishi sharoitida uzoq muddatli echimlarni topish tobora qiyinlashib bormoqda.