EY konsalting kompaniyasi tadqiqotiga ko‘ra, dunyodagi eng daromadli oltita avtomobil ishlab chiqaruvchilardan beshtasi osiyolik bo‘lib, uchinchi o‘rinni faqat Germaniyaning BMW kompaniyasi egallab turibdi. 20 ta yetakchi global konsernlar faoliyatini baholab, tadqiqotchilar 2025-yilning birinchi choragida nemis avtogigantlari daromad va foydaning qisqarishiga duch kelgan, birinchi navbatda Xitoydan bo‘lgan raqobatchilar esa o‘z pozisiyalarini sezilarli darajada mustahkamlashgan degan xulosaga kelishdi.
Germaniyaning uchta avtomobil ishlab chiqaruvchisi – Volkswagen, BMW va Mercedes'ning umumiy savdosi 2,3 foizga kamaydi. Faqat VW biroz ko‘tarildi, qolgan ikkitasi esa sezilarli sotuv qulashini ko‘rdi. Barcha uchta tashvish uchun foyda o‘rtacha uchdan biriga kamaydi. Shu bilan birga, amerikalik ishlab chiqaruvchilar ham sotuvlari 2,9 foizga, foydalari esa deyarli uchdan biriga kamaydi.
Shu bilan birga, Xitoy avtomobil ishlab chiqaruvchilari birinchi chorakda savdo hajmini deyarli 15 foizga, foydani esa 66 foizga oshirdi. Eng yaxshi natijalarni BYD va Geely ko‘rsatdi - ikkinchisi Shvesiyaning Volvo konserni va boshqa narsalar qatorida mashhur "qora taksilar" ishlab chiqaruvchi Britaniyaning The London Taxi kompaniyasiga tegishli. Yaponiya va Janubiy Koreya ishlab chiqaruvchilari ham yaxshi natijalarni ko‘rsatdi, deya qayd etadi EY.
Osiyo avtosanoatining bunday yaqqol muvaffaqiyatlari raqobatchilarni bozorda omon qolish xavfi bilan tahdid qilmoqda. "Agar foyda pasayishda davom etsa, ba’zi ishlab chiqaruvchilar ekzistensial savollarga duch kelishadi, chunki avtosanoatdagi raqobat juda qattiq", deydi tadqiqotchilar.