G‘arbiy avtomobil kompaniyalari - Volkswagen va Audi'dan tortib Ford va Fiat'gacha - Evropa Ittifoqidagi ishchilarni ishdan bo‘shatib, ularni bo‘shatib qo‘ymoqda yoki elektr transport vositalariga talab pastligi sababli zavodlarni yopmoqda. Ammo xuddi shunday sharoitda Xitoy kompaniyalari bozorga ko‘proq sarmoya kiritmoqda. Shunday qilib, Tesla bilan dunyodagi eng yirik elektromobillar ishlab chiqaruvchisi unvoni uchun kurashayotgan Vengriyada Xitoyning BYD kompaniyasining birinchi zavodi ochilmoqda. Elektr avtomobillari uchun akkumulyatorlar ishlab chiqaruvchi dunyodagi eng yirik Xitoy kompaniyasi CATL allaqachon Yevropa Ittifoqida uchinchi zavodini qurmoqda.
Xitoy kompaniyalari evropaliklarga qaraganda elektromobillarga ko‘proq ishongan, dedi BYD vise-prezidenti Stella Li. "Shu sababli, so‘nggi o‘n yil ichida ko‘plab korxonalar deyarli bankrot bo‘ldi, jumladan, BYD. Lekin hozir ular foyda ko‘rmoqda", dedi Li. Uning so‘zlariga ko‘ra, bugungi kunda elektr transport vositalariga sarmoya kiritmayotgan bozor ishtirokchilari uchun besh yildan keyin qiyin kunlar kelishi mumkin. Xitoy hukumati, Yevropa Ittifoqi mamlakatlari rahbariyatidan farqli o‘laroq, ikkilanmaydi, deydi Li - va "siyosiy qat’iyasizlik xaridorlarning elektr transport vositalarini sotib olishdan bosh tortishiga olib keladi".
BYD yaqinda Volkswagen 'ga frontal hujumni boshlaydi, deydi DW eksperti Andrey Gurkov - 2025 yil oxirida Vengriyada "golf" sinfidagi Dolphin va Atto 3 modellarini ishlab chiqarish boshlanadi, bu bejiz model nomi bilan atalmagan. nemis mashinasidan. Shu bilan birga, Germaniya avtomobil sanoatida hali ham hal etilmagan muammolar mavjud, ulardan Volkswagen o‘zi o‘n minglab ishchilarni ishdan bo‘shatish va zavodlarni yopish g‘oyasi shaklida chiqish yo‘lini topdi.