Bank kartamni yo‘qotib qo‘ygan edim. Kimdir uni topib olib, pullarini ishlatib yubordi. Bu haqida telefonimga xabar keldi. Shu xabardan foydalanib, pullarimni qaytarib olsam bo‘ladimi? Buning uchun nima qilishim kerak? Bank kartani yo‘qotganda nimalar qilish kerakligi haqida to‘liqroq tavsiyalar bersangiz.
Markaziy bank matbuot xizmati aholi tomonidan berilgan ushbu savolga quyidagicha javob qaytargan:
O‘zbekiston Respublikasining “To‘lovlar va to‘lov tizimlari to‘g‘risida”gi Qonuniga muvofiq:
Shu bilan birga, “Banklar tomonidan bank kartalarini chiqarish va ularni O‘zbekiston Respublikasida muomalada bo‘lishi tartibi to‘g‘risida”gi nizomga ko‘ra, PIN-kod – bank kartasi egasining shaxsiy identifikasiya raqami bo‘lib, u karta hisobvarag‘idagi pul mablag‘larini boshqarish huquqini hamda mablag‘larni boshqarishga bank kartasining egasi tomonidan ruxsat berilganligini tasdiqlashi bayon etilgan.
O‘z navbatida, bugungi kunda mijozlar bank kartasini blokirovka qilish bo‘yicha bevosita bankka (veb-sayt yoki koll-markaz orqali) murojaat qilishi yohud banklarning mobil ilovalaridan foydalangan holda, kartani blokka qo‘yish imkoniyati mavjud.
Savolda ko‘tarilgan masala yuzasidan, yo‘qotilgan kartani begona shaxslar tomonidan foydalanish holati yuzaga kelgan taqdirda (bankka xabar berilmaganda yoki foydalanuvchining o‘zi blokirovka qilmaganda), bu haqida huquqni muhofaza qiluvchi organlarga belgilangan tartibda tezkor xabar berilishi kerak.