Germaniyaning yetakchi avtomobil ishlab chiqaruvchisi Volkswagen ortiqcha ishlab chiqarish quvvati va yuqori ishchi kuchi bilan bog‘liq muammolarga duch kelmoqda. Kasaba uyushmalari bilan muzokaralarning beshinchi bosqichida murosaga erishildi, bu inqirozni tasdiqladi va ish beruvchining ham, jamoaning ham islohotlarga tayyorligini ko‘rsatdi.
Qarorlar keng ko‘lamli: Germaniyadagi 10 ta VW avtomobil zavodining hech biri yopilmaydi, ammo 120 ming ishchi soni 35 mingdan ko‘proqqa qisqaradi, ammo darhol emas, balki 2030 yilgacha. Shu bilan birga, ishlab chiqarish quvvati ham kamayadi.
"Turli zavodlardagi quvvatlarning kelishilgan qisqarishi ikki yoki uchta yirik zavodning ishlab chiqarish hajmiga to‘g‘ri keladi", deb tushuntirdi Volkswagen Group bosh direktori Oliver Blume FAZga. Ishchilar, shuningdek, ish haqini oshirishni rad etishdi va 4000 menejer bonuslarni qisqartiradi.
VW ham o‘z strategiyasini o‘zgartirmoqda. Guruhning Xitoydagi qiyinchiliklari qisman bozorda elektromobillar ulushi ortib borayotgani, VW ning ekonom-klass uchun modellari yo‘qligi bilan izohlanadi — bu Yevropada savdo hajmining oshishiga to‘sqinlik qilmoqda. “2026 yildan boshlab biz 25 ming yevroga to‘rtta modelni, 2027 yilda esa 20 ming yevrolik avtomobilni sotuvga chiqaramiz”, — dedi Oliver Blume.