«Shelda» tunnelining birinchi qismi Belgiyaning Zebryugge portidagi qurilish dokidan chiqib, Shimoliy dengiz orqali Antverpenga yo‘l oldi.
Tunnelning ro‘yxatga olingan elementining uzunligi 160 metr, kengligi 42 metr, balandligi 10 metr va og‘irligi 60 ming tonna ekanligini hisobga olsak, bu murakkab operasiya.
Hozirda Antverpen joylashgan Shelda daryosi ostidagi uchinchi tunnel qurilishi davom etmoqda. Shaharning Ostervil bilan bu aloqasi Antverpenni aylanib o‘tish yo‘lini samarali yakunlaydi. Uzunligi 1,8 km bo‘lgan tunnel chap qirg‘oqdagi Sint-Anna chorrahasini o‘ng qirg‘oqdagi bo‘lajak Ostervil bilan bog‘laydi.
Velosipedchilar uchun alohida tunnel ajratiladi.
Shelda tunneli 2028 yildan velosipedchilar uchun, 2030 yildan esa avtomobillar uchun ochiq bo‘ladi. Ayni vaqtda Belgiyaning “asr qurilishi” qiymati oshib bormoqda: Auditorlar palatasi umumiy sarfni 10,1 milliard yevroga baholadi, bu ikki yil avvalgidan 3 milliard ko‘proq.
Shu haftada yangi tunnelning birinchi qismi Zebryuggeni tark etdi. Katta beton konstruksiya Shimoliy dengizni hisobga olgan holda taxminan 100 kilometr yo‘l bosib o‘tishi kutilmoqda.
Uzunligi 160 metr, eni 42 metr va og‘irligi 60 ming tonna bo‘lgan ulkan tunnel elementini to‘rtta busir va bir suruvchi qayiq yordamida dokdan chiqariladi. Bu orada tashuvchilar suv sathi ko‘tarilishini kutishadi: bu yoqilg‘i va energiyani tejashning aqlli usuli.
Flandriya Jamoat ishlari va portlar vaziri Annik de Ridder butun dunyo kuzatayotgan tarixiy lahza haqida gapirdi.
“Bunday ulkan beton elementlarni Shimoliy dengiz va Shelda orqali Antverpenga olib o‘tish misli ko‘rilmagan hodisa”, – dedi u.
Keyingi haftalarda yana yettita tunnel uchastkasining qurilishi davom ettiriladi.
“Bunday yirik elementlarning qurilishi juda ko‘p joy talab qilardi. Bu Antverpenda yo‘q bo‘sh joy. Shuning uchun biz buni Zebryuggeda qildik. Zebryugge ichki bandargohidagi qurilish dokining uzunligi 1 kilometr va kengligi 120 metrni tashkil qiladi. Eng qiyin narsa – jo‘natish: elementni qurilish maydonchasida ro‘yxatdan o‘tkazish va sayohatni boshlash”, – deydi COTU pudratchi loyiha menejeri Yan Bauvens.
Shu bilan birga, Belgiya hukumati Bryussel aeroportini yiliga 32 million yo‘lovchiga xizmat ko‘rsatish uchun kengaytirishni ko‘rib chiqmoqda.