Рюген оролининг шимолида Панама байроғи остидаги Eventin танкери бортида 99 минг тонна нефть билан Болтиқ денгизида сузмоқда. Кема 6 январь куни Россиянинг Уст-Луга портида нефть ортган ва Мисрнинг Порт-Саид шаҳрига йўл олган. Танкер Россиянинг соя флотининг бир қисми бўлиб, санктсияларни четлаб ўтиш учун Россия нефтьини ташиш учун фойдаланилган эски кемалар тармоғига киради. Айрим маълумотларга кўра, танкерга Россия ҳарбий кемаси ҳамроҳлик қилган.
Владимир Путиннинг соя флотида 600 га яқин кема бор, уларнинг учдан бир қисми Россия давлат компанияси Совcомфлотга тегишли. Қолган кемалар Панама, Либерия ва Габон каби давлатлар байроқлари остида рўйхатга олингани сабабли уларни кузатиш қийин. Ушбу танкерларнинг кўпчилиги 15 ёшдан ошган, мулкчилик тузилмалари ноаниқ ва кўпинча суғурталанмаган. Европа Иттифоқи, ўз навбатида, бундай кемаларга нисбатан қўшимча санкциялар жорий этиш масаласини кўриб чиқмоқда, бироқ ҳозирча бу борада қарор қабул қилинмаган.
Нефтьнинг келиб чиқишини яшириш учун Россия мураккаб схемалардан фойдаланади. Улар орасида нефтьни очиқ денгизда ташиш, кемалар эгаларининг доимий ўзгариши ва санктсияларни четлаб ўтиш учун кемалар турли мамлакатлар юрисдиктсияси остига тушганда "байроқ сакраш" деб аталади.
Мутахассисларнинг огоҳлантиришича, эски кемалар, айниқса, Болтиқ денгизида атроф-муҳит учун катта хавф туғдиради. Греэнпеаcе Мекленбург кўрфазидаги Кадет канали ҳудудида потентсиал хавф мавжудлигини таъкидлайди, бу эрда авария юз берган тақдирда кенг кўламли экологик фалокат юз бериши мумкин. Соя флотидаги кемаларнинг аксариятида суғурта йўқ, шунинг учун бахтсиз ҳодиса юз берганда, харажатлар қирғоқ мамлакатларига тушади.