Германияда автомобиль саноатида инқироз бошланди: Эссендаги CAT Automobillogistik логистика сайтида олти мингга яқин янги автомобиллар тўпланиб, харидор топа олмади. Улар орасида қимматбаҳо Volkswagen ва Audi моделлари, шунингдек, электромобиллар бор.
Трансфер пунктидаги автомобилларнинг нархи камида 300 миллион еврога баҳоланмоқда. Ходимларнинг сўзларига кўра, дастгоҳлар олти ойдан, баъзилари эса бир йилдан кўпроқ вақт давомида ишламай қолган.
«Мен бу ерда ўн йилдан ортиқ ишлаган бўлсам ҳам, ҳеч қачон бунақа нарсага дуч келмаганман. Автомобиллар фақат етказиб берилади, лекин улар билан деярли ҳеч ким кетмайди», деди Bild нашрига ишчилардан бири.
У инқироз сабаби сифатида автомобиль нархининг юқорилигини ва электромобиллар учун инфратузилма муаммоларини кўрсатади.
«Одамлар электромобил учун бундай пул тўлашга тайёр эмас, зарядлаш станцияларининг ривожланиши ва саёҳат оралиғининг чекланганлиги харидорларни тўхтатмоқда», деди логистика сайтининг ходими.
Мутахассислар Германияда янги автомобилларга талаб пасайишда давом этаётганини тасдиқлайди.
Сотишнинг заифлиги автомобиль ишлаб чиқарувчиларга салбий таъсир кўрсатмоқда. Ford каби компаниялар иш вақтини қисқартиришга ва ходимларни ишдан бўшатишга мажбур. Бироқ, талабнинг пасайиши харидорларнинг қўлида ўйнаши мумкин: ишлаб чиқарувчилар эскирган моделлардан халос бўлиш учун катта чегирмаларни таклиф қила бошлайдилар.
Автомобиль эксперти Франк Швоп таъкидлаганидек, йил охиригача автомобиль ишлаб чиқарувчилари ўзларининг савдо кўрсаткичларини яхшилашга ҳаракат қилишади, бу эса янада катта чегирмаларга олиб келади. Шунга қарамай, унинг сўзларига кўра, инқироз чуқурлашишда давом этмоқда ва талабнинг пасайиши шароитида узоқ муддатли эчимларни топиш тобора қийинлашиб бормоқда.