Ғарбий автомобил компаниялари - Volkswagen ва Audi'дан тортиб Ford ва Fiat'гача - Eвропа Иттифоқидаги ишчиларни ишдан бўшатиб, уларни бўшатиб қўймоқда ёки электр транспорт воситаларига талаб пастлиги сабабли заводларни ёпмоқда. Аммо худди шундай шароитда Хитой компаниялари бозорга кўпроқ сармоя киритмоқда. Шундай қилиб, Tesla билан дунёдаги энг йирик электромобиллар ишлаб чиқарувчиси унвони учун курашаётган Венгрияда Хитойнинг BYD компаниясининг биринчи заводи очилмоқда. Электр автомобиллари учун аккумуляторлар ишлаб чиқарувчи дунёдаги энг йирик Хитой компанияси CATL аллақачон Европа Иттифоқида учинчи заводини қурмоқда.
Хитой компаниялари эвропаликларга қараганда электромобилларга кўпроқ ишонган, деди BYD вице-президенти Стелла Ли. "Шу сабабли, сўнгги ўн йил ичида кўплаб корхоналар деярли банкрот бўлди, жумладан, BYD. Лекин ҳозир улар фойда кўрмоқда", деди Ли. Унинг сўзларига кўра, бугунги кунда электр транспорт воситаларига сармоя киритмаётган бозор иштирокчилари учун беш йилдан кейин қийин кунлар келиши мумкин. Хитой ҳукумати, Европа Иттифоқи мамлакатлари раҳбариятидан фарқли ўлароқ, иккиланмайди, дейди Ли - ва "сиёсий қатъияцизлик харидорларнинг электр транспорт воситаларини сотиб олишдан бош тортишига олиб келади".
BYD яқинда Volkswagen 'га фронтал ҳужумни бошлайди, дейди DW эксперти Андрей Гурков - 2025 йил охирида Венгрияда "голф" синфидаги Dolphin ва Аtto 3 моделларини ишлаб чиқариш бошланади, бу бежиз модел номи билан аталмаган. немис машинасидан. Шу билан бирга, Германия автомобил саноатида ҳали ҳам ҳал этилмаган муаммолар мавжуд, улардан Volkswagen ўзи ўн минглаб ишчиларни ишдан бўшатиш ва заводларни ёпиш ғояси шаклида чиқиш йўлини топди.