Yangi Xitoy avtomobillari allaqachon o‘zlarining ichki bozorini zabt etgan va tez orada butun dunyoni egallaydi. Bu haqda Financial Times muharriri Robin Xarding o‘z maqolasida yozadi.
Xitoyning asosiy magistrallaridan birida turli xil brendlarni ko‘rish mumkin, ammo mahalliy Xitoy yangiliklari xorijiy raqobatchilarga bosim o‘tkaza boshladi.
Shunday qilib, Volkswagen Germaniyadagi zavodlarini yopishga va eng yirik avtomobil bozoridagi ulushi kamayganligi sababli o‘n minglab ish o‘rinlarini qisqartirishga majbur bo‘ldi. Bu faqat boshlanishi.
Tashkil etilgan avtomobil ishlab chiqaruvchilari xarajatlarni kamaytirishga va’da berishmoqda, subsidiyalar so‘rashmoqda, Evropa Ittifoqi allaqachon joriy qilgan tariflarni talab qilmoqdalar, ammo Xitoy avtomobil sanoatining jadal rivojlanishini hisobga olsak, bunday choralar samarali bo‘lmasligi mumkin.
Elektromobillar an’anaviy avtomobillarga nisbatan soddalashtirilgan dizayndir va Xitoy allaqachon akkumulyator ishlab chiqarishda o‘z kuchini ko‘rsatmoqda.
Shu bilan birga, tariflar faqat ichki avtomobil bozorini himoya qilishi mumkin, ammo Germaniya va Yaponiya kabi eksportga yo‘naltirilgan mamlakatlar uchun ular foyda keltirmasligi mumkin, chunki bu mamlakatlar o‘zlarining foydali eksport savdosiga tayanadi.
Maqolada aytilishicha, na subsidiyalar, na tariflar sanoat haqiqatini o‘zgartirmaydi. Omon qolishga yangi sharoitlarga moslashish orqali erishish mumkin, ehtimol Xitoydan batareyalarni import qilish va yig‘ish va dizaynga e’tibor qaratish.
Natijada, Xitoy avtomobillarining ko‘tarilishi xorijda allaqachon sezilarli ta’sir ko‘rsata boshlagan va bu xorijiy ishlab chiqaruvchilarni yangi voqeliklarga moslashishga va global raqobatdan qolish uchun innovasion echimlarni izlashga majbur qilmoqda.