Mazkur tashabbus Rossiya Fuqarolik jamiyati va inson huquqlarini rivojlantirish kengashi yig‘ilishida muhokama qilindi.
Putin xulq-atvor baholarini joriy etish tashabbusini ota-onalar hamjamiyati va mutaxassislar bilan muhokama qilish kerakligini ta’kidladi. U xulq-atvor baholari o‘quvchilarning umumiy akademik baholari bilan uyg‘unlashtirilishi lozimligini qayd etdi.
Iyun oyida Inson huquqlari kengashi rahbari Valeriy Fadeev maktablarda xulq-atvor baholarini joriy etishni va yomon baho olgan o‘quvchilarga imtihon topshirishga ruxsat bermaslikni taklif qilgan edi. Bu fikr Rossiya ta’lim vaziri Sergey Kravsov tomonidan qo‘llab-quvvatlangan.
Xulq-atvor baholari Rossiyada inqilobdan oldingi davrda paydo bo‘lgan va 1943 yildan boshlab Sovet Ittifoqi maktablarida keng joriy etilgan. O‘sha vaqtda yomon xulq-atvor bahosi oliy o‘quv yurtiga kirish imkoniyatini yo‘qqa chiqarishi yoki o‘quvchini maktabdan haydab yuborishi mumkin edi. Ittifoq parchalanganidan keyin bu tizim bekor qilingan.
Xulq-atvor baholarining joriy etilishi Rossiyada ta’lim tartibi va intizomini mustahkamlashga qaratilgan. Ammo bu masala yuzasidan jamiyatda turli fikrlar mavjud.
Mazkur tizimni yoqlovchilarning fikricha, xulq-atvor baholari o‘quvchilarning mas’uliyatini oshiradi va ularni ijtimoiy odob-axloq qoidalariga rioya qilishga o‘rgatadi.
Aksincha qabul qilayotganlar tizim o‘quvchilarga ortiqcha bosim o‘tkazishi va tengsizlikka olib kelishi mumkinligini ta’kidlaydi.
Rossiya maktablarida xulq-atvor baholarini joriy etish ta’lim tizimida intizom va ijtimoiy qoidalarni mustahkamlash uchun muhim qadam bo‘lishi mumkin.
Biroq, bu masala yuzasidan ota-onalar va mutaxassislar o‘rtasidagi muhokamalar uning samaradorligi va ta’sirini belgilab beradi. Ushbu tashabbusning kelgusi natijalari maktabdagi ta’lim sifatini qanchalik yaxshilashiga bog‘liq bo‘ladi.